Když se chlapovi rozzáří oči a začne vzrušeně vykřikovat "To je skvělý! To je skvělý!", může to mít různé příčiny. V tomto případě není důvod nikterak pikantní. To jen spatřil dokonalý batoh. Na svědomí ho má česká značka Lift Off, za kterou stojí trojice mladých kreativců − Lukáš Procházka, Filip Nguyen a Patrícia Šimončičová. "Tři neúnavní workoholici a snílci", alespoň tak sami sebe popisují, a taky grafik, automobilový designér a architektka. V čem jsou jejich batohy jedinečné? Fungují na principu modulů, které se mezi sebou dají díky magnetickým sponám a páskům snadno zaměňovat či vrstvit jeden na druhý. Pokaždé tak můžete mít jiný batoh podle toho, na co a kam ho zrovna potřebujete. Jestli do města, na kolo nebo na krátkou dovolenou. Uvnitř nechybí spousta praktických kapes a zvenku reflexní odrazky pro bezpečné cestování v noci. "Myšlence modulárního zavazadla jsme se začali věnovat na konci roku 2015. Chtěli jsme takové, jež se bude přizpůsobovat potřebám uživatele, snadno se promění z malého na velké a naopak. Na trhu takový batoh chyběl, a navíc jsme ho chtěli sami pro sebe. Každý z nás jich měl několik, ale s žádným jsme nebyli spokojeni," popisuje začátky značky Filip Nguyen. "Velkou výzvou byl samotný systém upínání modulů na nosnou platformu. Dospět k magneticko-mechanickým sponám, které nyní používáme, nám dalo pořádně zabrat. Z toho vyplýval i další problém − dosažení perfektní přesnosti, se kterou se musí batohy vyrábět, aby do sebe vše správně zapadlo. U ,měkkých' zavazadel je běžné pracovat s odchylkou jednoho centimetru, my si nemůžeme dovolit odchylku větší než jeden milimetr," dodává Nguyen. Najít českého výrobce, který by všechny požadavky splnil, nebylo podle něj jednoduché. Po několikaměsíčním ladění tak vzniklo deset testovacích kusů, s nimiž se přátelé vydali na zatěžkávací cestu po Evropě a až na konci loňského roku je uvedli na trh. Koupit se dají nejen on-line, ale i v obchodech v Praze, Berlíně a Paříži. Nejmenší verze vyjde na necelých šest tisíc korun.