Claudio je žijící legendou italského luxusního odívání na míru. Pomáhá s technickým vývojem takovým ikonám, jakými jsou například Augusto Caraceni, představitel vrcholové pánské krejčoviny, nebo Enzo D'Orsi, jenž je neodmyslitelně spjatý s programem luxusního obleku Kiton K50. Claudiovo uznání a pomoc jsem si získal díky svým košilím. Byl to právě on, kdo mi před mnoha lety umožnil vstoupit do uzavřeného a elitního klubu italské ruční krejčoviny, díky němu jsem mohl začít hlouběji poznávat svět, který zůstává pro většinu lidí skrytý.

Často se potkáváme u jezera Como. Severně od Milána v podhůří Alp se rozprostírá nádherný kraj, který fascinuje lidstvo svojí krásou od nepaměti. Oblíbili si ho nejen známí požitkáři, ale také přední módní tvůrci. Ve Ville Fontanelle, tyčící se přímo na břehu jezera, sbíral inspiraci Gianni Versace, relaxoval a tvořil své pověstné florální motivy Kenzó Takada, často a rád ji navštěvuje Tom Ford.

Italové dosáhli historického prvenství ve dvou z nejstarších a nejtradičnějších řemeslných oborů na světě − v tkalcovině a vrcholové ruční krejčovině. A tady, na severozápadě Lombardie, k tomu přidávají mistrovství ve zpracování a úpravě hedvábí, které je klíčovou součástí těch nejlepších oděvů. Pokud vystoupáme do nejvyšších pater krejčoviny, označovaných haute couture (vysoká krejčovina) a bespoke (obleky na míru), najdeme tam v různých podobách špičkové hedvábí, jež pochází právě z regionu Como.

Reálný svět haute couture zůstává pečlivě skrytý okolním zrakům. Převážnou část vytvořených oděvů a rób ani nikdy nespatříte. Kromě exkluzivních a ušlechtilých materiálů však mají společného ještě něco: vysokou ruční krejčovinu, práci s konkrétní postavou, jde o autorskou originální tvorbu pro individuálního zadavatele.

Podobně tajemným světem je i italská komunita návrhářů a samotných tvůrců oděvů, která se schází třeba na břehu jezera Como v showroomech tkalcoven. Jsou to místa, kam se dostane pouze hrstka vyvolených. Tam se uchovává i rozvíjí know-how těch nejlepších italských zpracovatelů hedvábí.

Právě v jednom takovém showroomu jsem loni na podzim dokončil výběr svých exkluzivních designů na hedvábí. Tkalcovský vývoj i následné testy ve výrobě dopadly výborně. Kruh se uzavřel a já dnes mohu případnému zájemci hrdě nabídnout překvapivý celek. Inspirací k této myšlence mi před pěti lety byla právě dámská haute couture, v rámci jejíž tvorby se hedvábí hojně využívá.

Při našich diskusích s Claudiem často sklouzne řeč i k ceně oděvů. Všichni jsou pod tlakem zjednodušit výrobu, přidat umělé hedvábí, přidat na rychlosti výroby na úkor propracovanosti. Více stylu, méně kvality, chtělo by se říct. Je však skvělé sledovat i druhý pól. Jak to ve světě bývá, tlak vytváří protitlak. Skupina lidí, kteří pod pojem kultivovanost zahrnují i odívání a styl,  a to se zdaleka nemusíme bavit jen o jeho nejvyšších formách typu haute couture či bespoke, je den ode dne větší.

Autor obléká významné muže v Evropě i v Severní Americe.