Sedm let trvalo Googlu, než vyvinul laserový naváděcí systém pro svá samořídící auta. Konkurenční Uber, který na vývoji aut bez řidiče také pracuje, přitom podobnou technologii představil po pouhých pár měsících. Za nevídaně rychlým postupem je podle Googlu krádež dat, kvůli které společnost na konkurenční Uber podala žalobu.

Hlavní postavou sporu je vývojář Anthony Levandowski, jenž od Googlu přešel k Uberu. Autonomními vozy se zabýval již na univerzitě v Berkeley, v roce 2007 pak nastoupil do Googlu. Brzy zakotvil v divizi Waymo, která vyvíjí samořídící auta. Souběžně s tím začal tajně pracovat na vlastním start-upu Otto, který pro tyto vozy vyvíjí hardware a software.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se