Tři pracovní dny zbývají do startu druhé vlny elektronické evidence tržeb. V největší fázi nové daňové povinnosti začne odesílat elektronickou cestou každou vydanou účtenku na servery ministerstva financí kolem čtvrt milionu majitelů velko- a maloobchodů. Přidají se tak ke 45 tisícům provozovatelů restaurací, kaváren a hotelů, kteří jako první odstartovali EET loni v prosinci. Všichni ostatní podnikatelé, kteří přijímají hotové peníze, začnou své tržby postupně evidovat v první polovině příštího roku.

Podobně jako hospodští v první vlně, také obchodníci odkládají registraci na finančním úřadě v podobě vyřízení takzvaných autentizačních údajů na poslední chvíli. Ke konci týdne si o ně požádalo pouze něco málo přes 100 tisíc podnikatelů. "To je přibližně 41 procent z celkového předpokládaného počtu," uvedla mluvčí Generálního finančního ředitelství (GFŘ) Petra Petlachová. Dodavatelé pokladen a softwaru pro EET hlásí, že podobně jsou na tom majitelé obchodů také s nákupem potřebného zařízení.