Příběh o automobilce Tesla sahá mnohem dál, než je v branži zvykem. U konkurentů jde o miliony vyrobených vozů, o miliardové zisky či jindy ztráty, o desetitisíce pracovních míst. Tesla je zatím ve výrobě o dva řády níž než světové koncerny, její roční produkce sjede z mladoboleslavských výrobních linek za šest neděl. Finančními ukazateli se také chlubit nemůže. A přesto každá zpráva o Tesle přitahuje pozornost. Je to totiž po desetiletích poprvé, co na zelené louce vyrostla nezávislá automobilka, která navíc otřásá už víc než století trvajícím monopolem spalovacích motorů.

Nejčerstvější zprávy o Tesle mají ale pesimistický nádech. Prodělává, ale to by tolik nevadilo. Tesla investory ziskem nikdy "nezmlsala", protože bez započtení mimořádných položek prodělává po většinu doby své existence. Co ale akcionáři snáší opravdu nelibě, je neplnění plánů produkce. Ukazuje to totiž na těžko odstranitelná úzká hrdla ve výrobě, protože v odbytu zatím nikdy problém nebyl. A s dosažením plánu se Tesla neúspěšně potýkala i v posledním čtvrtletí. Což je o to nepříjemnější, že přerod Tesly v pořádnou automobilku má teprve přijít. Od poloviny roku má naběhnout výroba prvního typu určeného pro masový trh. Kvůli levnější Tesle 3 staví Elon Musk novou "gigatovárnu" a s tím jsou spojeny ohromné investice.