Když americký mediálně-zábavní koncern The Walt Disney otevíral v roce 1992 obří zábavní park nedaleko Paříže, mnozí experti evropskému Disneylandu předpovídali brzkou finanční zkázu. Zdůvodňovali to tím, že se mu nepodaří přilákat dostatečný počet návštěvníků a položí ho i vysoké náklady na pracovní sílu ve Francii.

Jejich chmurná prognóza se naplnila. Dceřiná firma Euro Disney, jež Disneyland nedaleko města Marne-le-Vallée provozuje, už dva roky po jeho otevření naléhavě potřebovala finanční vzpruhu. Tehdy ji ve výši 350 milionů dolarů poskytl saúdský princ Al-Valíd bin Talál výměnou za desetiprocentní balík akcií.

Ale to nestačilo. Aby firma Euro Disney vydělávala, muselo by do Disneylandu zavítat alespoň 15 milionů návštěvníků ročně. Nepomohlo ani snížení cen hotelových pokojů, naopak největší zábavní park Evropy se potopil do ztrát.

Americký vlastník mu v říjnu 2014 poskytl půldruhé miliardy eur na investice do zlepšení infrastruktury i na splácení rostoucích dluhů. A nyní připravuje další půldruhé miliardy eur.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se