Jindřich Fialka má rád design, slova kontext a detail, podnikání, ekologii a korporace. Všechny tyto prvky se mu podařilo skloubit do projektu s názvem Q Designers, který se zabývá tím, že vám navrhne, vyrobí a dodá, co potřebujete. Dárky pro klienty, nový způsob, jak ulehčit životnímu prostředí, nebo produkt, který nadchne vaše zákazníky.

"Začali jsme malými hezkými věcmi pro velké korporáty," vzpomíná Fialka. Svou firmu založil před třemi lety a postupně se propracoval až ke spolupráci s giganty jako Skanska, KPMG či Česká spořitelna.

Prvními počiny Q Designers byly výrobky, jež vznikaly z nevyužitého průmyslového materiálu. Svítidla pro společnost 3M z materiálu využívaného při výrobě dopravních značek se dostala až na výstavu Expo v Miláně. Pro rakouskou nábytkářskou firmu Wiesner-Hager připravili a vyrobili kolekce drobných doplňků ze zbytků nepoužité kůže.

"Mysleli jsme si, že s využitím průmyslových materiálů uděláme díru do světa, ale spíše než to jsme si ověřili, že umíme naslouchat velkým firmám a nejen zakázku navrhnout, ale i vyrobit a dodat," vysvětluje Fialka. Sám design nestudoval, věnoval se antropologii a od malička chtěl být podnikatelem. "Životní cíl je ovládnout svět skrze design," říká s nadsázkou, i když by se člověk rozhodně nedivil, kdyby toto heslo našel napsané nad Fialkovou postelí.

"Velké firmy mají neuvěřitelnou spotřebu propagačních a marketingových předmětů, které většinou objednávají z velkých agenturních katalogů. My jim ale nabízíme, že jejich produkt zasadíme do kontextu a bude odpovídat jejich filozofii a firemní kultuře."