Vlastník populární aplikace Snapchat, společnost Snap, která vstoupí na začátku března na burzu, výrazně snížil svoji hodnotu. Původně ji stanovil až na 25 miliard dolarů, nyní však slevil na rozpětí 19,5 až 22,2 miliardy.

I tak se bude jednat o největší veřejnou nabídku akcií (IPO) technologické společnosti od roku 2014 a třetí největší za posledních 10 let.

Původním oceněním 25 miliard dolarů by Snap, jehož byznys je založen na sdílení fotek, které se nikde neukládají a po krátké době zmizí, překonal Google. Ten při svém IPO v roce 2004 stanovil cenu na 23 miliard dolarů. Před Snap by se dostal jen Alibaba, jehož hodnota přesáhla 167 miliard dolarů, a Facebook, který se v roce 2012 ocenil na 104 miliard.

22,2 mld. USD

by mohla být hodnota mateřské společnosti Snapchatu během veřejného úpisu jejích akcií na začátku března.

Rozsah 19,5 až 22,2 miliardy dolarů odpovídá ceně mezi 14 a 16 dolary za akcii Snapu. Finální cena bude stanovena až po turné, během něhož budou chtít majitelé Snapchatu přesvědčit investory, že se do jejich firmy vyplatí vložit peníze. To nebude úplně snadný úkol, protože Snap sice loni zvýšil tržby na 404 milionů dolarů, ale jeho ztráta se prohloubila na 514 milionů.

Od investice do akcií Snapu odrazuje také fakt, že přírůstky v počtu aktivních uživatelů se začínají zmenšovat. Momentálně jich má Snapchat 158 milionů.