Před americkými prezidentskými volbami bylo možné na Facebooku narazit na zprávy o tom, že demokratická kandidátka Hillary Clintonová má milostný poměr se svou poradkyní. Informace lživá, dostala se však k milionům uživatelů a mohla ovlivnit výsledek voleb.

Vedení této sociální sítě s 1,7 miliardy uživatelů proto slíbilo, že se na vyhledávání a označování takzvaných hoaxů zaměří. Koncem loňského roku na tom Facebook začal spolupracovat s americkými médii a tento týden oznámil podobný filtr lživých zpráv i ve Francii. Další země by měly následovat.

"Připravenost francouzských partnerů nám umožňuje začít tento projekt testovat tam. Předpokládáme, že brzy oznámíme pokusy i v dalších zemích," uvedla Gabriella Csehová, která má na starosti veřejnou politiku Facebooku ve střední a východní Evropě.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se