Snad žádná tisková zpráva pro novináře se neobejde bez několika kouzelných slov. Je přitom úplně jedno, o co v ní jde. V Česku, kde se otrocky přebírají zahraniční šablony a bombasticky se v nich oznamuje velké kulové, na tom nezáleží. Důležité je, aby první dojem byl co nejblyštivější a pokud možno zakryl naprostou bezobsažnost vašeho sdělení. Až tedy budete tento týden rozesílat něco důležitého do redakcí, nezapomeňte na těchto deset chytlavých výrazů:

Unikátní. Česká republika je báječná země. Podle tiskových zpráv v ní každý týden vzniknou desítky jedinečných věcí a konceptů, jaké svět neviděl. Jen za posledních pár dnů jsme se dozvěděli, že unikátní jsou kanceláře v centru Ostravy, krátkodobé půjčky i starost o pneumatiky v autoservisech. Momentálním vrcholem unikátnosti je, když něco není unikátní.