Největšímu americkému výrobci hraček Mattel klesl ve čtvrtém čtvrtletí zisk o 19,3 procenta na 173,8 milionu dolarů (4,4 miliardy korun) a nižší byly i tržby. Na hospodaření měla negativní dopad slabá poptávka po panenkách Barbie a hračkách pro nejmenší značky Fisher Price.

Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 52 centů. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk až 71 centů na akcii. Čisté příjmy klesly o 8,3 procenta na 1,84 miliardy dolaru a rovněž zaostaly za očekáváním.

Globální prodej hraček pro děvčata a chlapce, kam patří značky Barbie nebo autíčka Hot Wheels, se ve čtvrtém čtvrtletí snížil o sedm procent. Prodej panenek Barbie přitom v předchozích třech čtvrtletích rostl. Prodej hraček značky Fisher Price klesl o tři procenta.

Generální ředitel Christopher Sinclair upozornil, že prodej hraček v USA byl v předvánočním období všeobecně slabší a firma musela zavést akce na podporu prodeje. Prodej společnosti v Severní Americe, která je největším trhem firmy, byl nižší o sedm procent. V zahraničí prodej klesl o dvě procenta.

Výzkumná společnost NPD Group uvedla, že tržby v hračkářském průmyslu loni stouply o pět procent. Růst však táhla hlavně poptávka po hračkách spojených s filmem Hvězdné války. Licenci na ně vlastní konkurenční firma Hasbro. Růst pak zaostal za odhadem NPD, která v listopadu počítala se zvýšením prodeje o 6,5 procenta.