Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení vloni v Česku meziročně vzrostly o 200 milionů korun. Za hamburgery a další potraviny lidé v tuzemských 95 restauracích utratili 4,6 miliardy korun. V tiskové zprávě to uvedla společnost.
Za nárůstem je jednak větší počet prodaných klasických hamburgerů, jednak i zvyšující se zájem o snídaňový sortiment. Výše tržeb se týká restaurací provozovaných napřímo i franšízových restaurací, které tvoří tři čtvrtiny všech tuzemských restaurací americké značky. Výši zisku nebo ztráty firma neuvedla.
Rostoucí zájem o snídaňové menu je podle generálního ředitele McDonald’s pro Česko a Slovensko Tomasze Rogacze způsoben mimo jiné i tím, že Češi stále častěji snídají mimo domov. Na přípravu vaječných pokrmů, které jsou součástí snídaňové nabídky, společnost vloni spotřebovala 4,5 milionu vajec. To je o třetinu více než v roce 2015. Kromě toho se vloni v restauracích McDonald’s spotřebovalo 2200 tun hovězího masa na přípravu hamburgerů a 4000 tun hranolek.
McDonald’s v České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřel první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR. Přehled tržeb řetězce v jednotlivých letech v ČR:
Konsolidované tržby českých restaurací McDonald’s
Rok | Hrubé konsolidované tržby |
2012 | 4 167 396,0 |
2013 | 4 091 603,1 |
2014 | 4 164 920,2 |
2015 | 4 366 978,8 |
2016 | 4 572 441,7 |
Zdroj: McDonald’s