Ministerstvo financí vyčíslilo náklady státu na přípravu elektronické evidence tržeb včetně výdajů na prvních pět let provozu.
Z materiálů, které mají HN k dispozici, vyplývá, že veškeré výdaje od pořízení výkonných serverů na přijímání elektronických účtenek až po útratu za kávu a limonádu při kontrolních nákupech dosáhnou dvou miliard korun.
"Máme vyčíslené náklady podle jednotlivých položek, jako jsou technické řešení nebo mzdové náklady," uvedl ředitel Generálního finančního ředitelství (GFŘ) Martin Janeček. Zákon o elektronické evidenci začal platit v prosinci, v první fázi začali každou vydanou účtenku odesílat hospodští a hoteliéři. Postupně se přidají všichni podnikatelé a firmy, kteří přijímají hotové peníze.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.