Ministerstvo financí vyčíslilo náklady státu na přípravu elektronické evidence tržeb včetně výdajů na prvních pět let provozu.

Z materiálů, které mají HN k dispozici, vyplývá, že veškeré výdaje od pořízení výkonných serverů na přijímání elektronických účtenek až po útratu za kávu a limonádu při kontrolních nákupech dosáhnou dvou miliard korun.

"Máme vyčíslené náklady podle jednotlivých položek, jako jsou technické řešení nebo mzdové náklady," uvedl ředitel Generálního finančního ředitelství (GFŘ) Martin Janeček. Zákon o elektronické evidenci začal platit v prosinci, v první fázi začali každou vydanou účtenku odesílat hospodští a hoteliéři. Postupně se přidají všichni podnikatelé a firmy, kteří přijímají hotové peníze.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se