Devět let byl Martin Jahn prezidentem Sdružení automobilového průmyslu ČR a přitom šéfoval globálním prodejům koncernu Volkswagen firemním zákazníkům. Teď našel novou práci v Číně, kam ho to vždy lákalo. Říká o sobě, že má k asijským kulturám blízko.

V minulosti jako šéf CzechInvestu domlouval investice japonské Toyoty a korejského Hyundai a jednal i s Kiou. Tvrdí, že tohle století je století Číny a ta země ho fascinuje. Vstoupil tam prý do zcela jiného světa. Svou pozici přirovnává k ultraironmanovi.

HN: V Číně má VW dva společné podniky s různými čínskými státními firmami. Každá z těch továren vyrábí jiná auta. Vy jste nastoupil do jedné z nich − automobilky FAW-Volkswagen. Nekomplikuje to vaši pozici?

Byl jsem ve dvou koncernových pozicích, které byly také dost komplexní. Měl jsem na starosti více značek. Čína je však samozřejmě ještě složitější. Jednak je to jiné kulturní prostředí, a pak je tu kultura těch společných podniků, které mají zahraniční automobilky s čínskými partnery. Já působím v tom, kde má zjednodušeně koncern Volkswagen 40 procent a 60 procent vlastní čínská strana a vláda. Takže de facto pracuji v čínském státním podniku. Složitost mé funkce bych přirovnal k nějakému ultraironmanovi. Je k tomu třeba ještě připočítat dynamický čínský trh, kde se vše mění v rámci měsíců.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se