Se sedmnácti inscenacemi v repertoáru a s Martinem Myšičkou jako novým uměleckým šéfem vstoupilo do nového roku Dejvické divadlo v Praze.

Předešlý umělecký šéf Michal Vajdička do Dejvic nastoupil v září 2014, se souborem ale spolupracoval už od sezony 2011/2012 coby režisér inscenací Ucpanej systém a Racek.

Ředitelka scény Eva Kejkrtová Měřičková už koncem roku uvedla, že Vajdičkův odchod neohrozí nejbližší budoucnost divadla. "Do konce sezony 2017/2018 bude realizován dramaturgický plán, který byl pod jeho vedením v hrubých rysech sestaven," řekla.

K rezignaci Vajdička dospěl kvůli dlouhodobým závazkům na Slovensku a v neposlední řadě i osobním důvodům.

"Zvažovali jsme, koho bychom oslovili zvenku, ale nakonec jsme s herci a vedením divadla dospěli k tomu, že by uměleckým šéfem měl být někdo z nás," řekl Myšička, který je členem dejvického souboru od roku 1997.

"Na jedné straně jsme chtěli někoho, kdo by přinesl nové impulzy a inspiraci, ale obávali jsme se, aby nezničil to, co bylo v Dejvicích vybudováno. Přitom padlo moje jméno a já jsem na to po týdenním rozhodování kývl," dodal.

Myšička do Dejvic přišel z krátkého angažmá v Národním divadle, předtím vystudoval činoherní herectví na pražské DAMU a matematicko-fyzikální fakultu v oboru subnukleární fyziky.

Nyní se ocitá ve třech funkcích naráz – bude působit jako herec, umělecký šéf i režisér, stejně jako to svého času dělal zakladatel souboru Miroslav Krobot. Ten Dejvické divadlo od roku 1996 v anketě Cen Alfréda Radoka čtyřikrát dovedl k titulu Divadlo roku.

"Bude to obtížná situace, jsem si toho vědom. Nadále budu hercem i příležitostným režisérem," říká Myšička. "Nejsem typ, který by najednou bouchl do stolu a začal poroučet. Měl bych být jakýmsi koordinátorem, člověkem, který spíše spojuje, než rozděluje. S většinou kolegů se znám dvacet let a budu vycházet i z jejich názorů," dodává.

Myšička si je vědom, že dejvická scéna je na očích veřejnosti i kritiků a že nebude lehké udržet nastavenou laťku. "Podobné funkce ale u nás nikdy neměly pevné hranice. I nadále chceme dělat kvalitní a zajímavé divadlo především pro diváky. Ale to není jen na mně, jsme spíše jakousi rodinnou firmou," dodal.

V pražském Národním divadle Myšička hostoval už za studií, nastudoval tam šest rolí a v angažmá byl od března do července 1997. Dva roky předtím se v anketě kritiků časopisu Svět a divadlo stal talentem roku. Hostoval i v Chebu, v Ypsilonce, Na zábradlí, v Řeznické, ve Viole a v Rokoku.

V Dejvickém divadle má za sebou třicet rolí. Jeho režijním debutem byla v roce 2009 inscenace hry Joea Penhalla Krajina se zbraní, loni následovala režie hry Theodor Holman Interview. Loni v Dejvicích inicioval projekt nazvaný Co.media. Jako moderátor se v něm setkává s výjimečnými osobnostmi z různých oblastí lidské činnosti, které přibližují svůj pohled na svět.