Prezident Zeman dlouho tvrdil, že vzdělávání postižených dětí v běžných třídách je škodlivé. Ještě v květnu se pokusil odvrátit zářijový start takzvaného proinkluzivního zákona. Společně s dalšími kritiky varoval, že postižené děti budou ostatní ve třídě brzdit a nezažijí radost z učení, protože budou pořád poslední. Po půl roce se ukázalo, že ve výuce se téměř nic nezměnilo, ale přibyla spousta administrativy.

Dětí s lehkým mentálním postižením přešlo do běžných základních škol 205, osmdesát procent škol navíc zkušenosti se vzděláváním takových žáků už mělo. "Máme dost dětí se speciálními vzdělávacími potřebami už z dřívějška, to se pro nás nezměnilo," říká ředitelka Základní školy a mateřské školy K Dolům v Praze Běla Outratová. Na vedení škol a učitele ale podle ní dolehl neuvěřitelný nárůst papírování. "Písemně musíme dokladovat mnohem víc věcí než předtím," popisuje Outratová.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se