Na počátku 90. let řídil Glenmorangie Distillery Ian Thomson, asistent jejího − neexistujícího − ředitele. Distillery's manager nebyl nutný; na maličkém dvorku už nebylo po "Six­teen Men of Tain", kdysi nerozlučném výrobním týmu, aritmeticky památky, značce poodjel vlak do světa sólo nabízených single malt scotch whisky a držela ji při životě jen zlatá medaile spotřeby téhle kategorie ve Skotsku samotném a zájem "master blenders" míchaných whisky, kteří ji vítali do směsí.

Ve skladu Ian ukazoval sud, který zatloukla první kosmonautka Valentina Těreškovová, zatímco nad vývojem whisky v sudu po burgundském pochybovačně kroutil hlavou, netuše, že v blízké budoucnosti se v poklidném místě, nepříliš vzdáleném jezeru Loch Ness, objeví dr. Bill Lumsden, "čaroděj dřeva", průkopník dozrávání Glenmorangie v sudech po portském, madeiře, malaze, brandy…

Důsledek? Když v roce 2004 kupoval lihovar Louis Vuitton Moët Hennessy, zaplatil za něj závratných 300 milionů liber (je k nevíře, co se dá za kabelky pořídit). Investoři měli nos. Značka je dnes celosvětově čtvrtou nejprodávanější v kategorii, v Británii si drží stříbrnou medaili, ve Skotsku je nadále "jednička" a technologie "Wood Finished" se stala její základní − konkurenci inspirující − výrobní filozofií.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se