Na jednom z nejdůležitějších mítinků v historii firmy německé Metro oznámilo rozdělení společnosti. Ze skupiny Metro Group se stanou dvě nezávislé firmy. Velkoobchod a potraviny, zahrnující také české Makro, budou nově spadat pod společnost nazvanou Metro a prodej spotřební elektroniky bude zastřešovat Ceconomy. K rozdělení dojde v létě příštího roku.

Za rozhodnutím stojí skutečnost, že mezi aktivitami v obou obchodních oblastech nebylo podle globálního šéfa skupiny Metro Group Olafa Kocha propojení. "Dalším důvodem je, že nejsme atraktivní pro investory. Z hlediska tržní kapitalizace nás analytici nechápou," vysvětluje Koch s tím, že skupina není vnímána jako celek. Od rozdělení si Metro slibuje také to, že značka bude synonymem pro velkoobchod. "Jsme komplikovaní. Rozdělení dá oběma společnostem možnost plně zacílit na vlastní byznys. Vzniká úplně nové Metro," říká Koch.  

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se