Elektronická evidence tržeb měla v úterý ráno první větší výpadek. Pokladny napojené do systému hlásily problémy zhruba 45 minut kolem osmé hodiny ranní. Podle Michala Bláhy ze serveru hlidaceet.cz se obchodníkům mezi 07:46 a 08:30 vracely hlášky "Datová zpráva nebyla zpracována kvůli technické chybě nebo chybě dat".

Bláha na Twitteru uvedl, že Generální finanční ředitelství problémy popřelo a potvrdilo upgrade systémů mezi šestou a osmou hodinou ranní, který ale podle ředitelství neměl mít na funkčnost EET vliv. Šéf finanční správy Martin Janeček ale následně v rozhovoru pro Hospodářské noviny uvedl, že k výpadku skutečně došlo. Podle něj ale není chyba na straně správy, nýbrž spíš u dodavatele řešení. Tím je společnost IBM. Podle Janečka trval výpadek přibližně 35 minut.

Restauratéři a hoteliéři mají povinnost evidovat tržby elektronicky od 1. prosince. Za 12 dní ostrého provozu odeslali na servery finanční správy zhruba 31,1 milionu účtenek, správa zároveň evidovala 1128 oznámení o nevydání účtenky. Do EET je zapojeno 40 658 podnikatelů, což odpovídá dřívějším odhadům správy.

Vláda si od evidence slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se budou muset od března příštího roku zapojit do EET maloobchodní a velkoobchodní firmy. Následovat budou i další obory podnikání.

Šéf finanční správy: Za výpadek EET může zřejmě dodavatel systému

Šéf finanční správy: Za výpadek EET může zřejmě dodavatel systému