Jednou z prvních bank, která se začala systematicky věnovat nově vznikajícímu trhu chytrých měst, je Česká spořitelna. Výkonný ředitel projektů veřejného sektoru České spořitelny Marcel Babczynski tvrdí, že je to jedna z cest, jak obstát v nadcházejícím období digitalizace společnosti.

Proč se Česká spořitelna začala zajímat o koncept smart city?

Jsme hlavní komunální bankou, tedy bankou pro města a obce, v tomto segmentu máme podíl na trhu přes 50 procent. Chceme být našim klientům komplexním partnerem, ne jen poskytovatelem úvěrů, vkladů a platebního styku. Zajišťujeme i poradenský servis, platební karty, pojištění. Smart city je zcela novou etapou vývoje měst, která dramaticky změní jejich podobu i způsob fungování. Chceme jim stát po boku při tvorbě rozvojových plánů i realizaci konkrétních projektů. Navíc s digitalizací máme jako banka už velkou zkušenost. Koncept smart city se u nás začal rozvíjet počátkem letošního roku. Zaujal jednoho z členů představenstva a na jeho popud vznikl tým, který dnes koordinuje činnosti banky v této oblasti. Jednotlivé projekty pak realizují konkrétní útvary banky, které mají na starosti dané klienty.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se