Aby se české školství přiblížilo modernímu digitálnímu vzdělávání a připravilo mladé lidi na práci ve světě prosyceném počítači, musí se začít už od mala. Tedy ne na středních školách nebo univerzitách, ale už na základních školách. "Představa, že změníme něco na vysokých školách a dětmi na základním stupni se nebudeme zabývat, je nesmysl. To prostě nemůže fungovat," říká Ondřej Neumajer, konzultant vzdělávání, který se dlouhodobě zabývá využíváním digitálních technologií ve vzdělávání a vzdělávacími inovacemi.

Už mnoho let radí ministerstvu školství a jeho vysokým úředníkům, jak změnit současnou výuku, aby byla poplatnější moderní době. Aby mladý člověk, když vyjde s maturitou ze školy, uměl používat digitální technologie a kriticky myslet. Tedy nejen se nabiflovat data ke zkoušce, ale především umět informace kriticky posuzovat a používat. "Svět, ve kterém žijeme, je digitální. Všichni jsme čím dál víc obklopeni digitálními technologiemi a zásadně to ovlivňuje naše životy," podotýká Neumajer. Podle dat Českého statistického úřadu již nyní pracuje v zaměstnání s počítačem 48 % Čechů, v roce 2020 to už podle odborníků má být 74 %.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se