Roste počet lidí, kteří si hledají práci na sociálních sítích

Práci hledají Češi nejčastěji na pracovních portálech, s pomocí personálních agentur anebo na sociálních sítích Facebook a LinkedIn. Inzerci v tisku anebo služby úřadu práce využívá pro přístup k nabídkám naopak čím dál méně lidí. Vyplynulo to z nedávného průzkumu kandidátských preferencí, který realizovala personální agentura Grafton Recruitment.

Inzerci na pracovních portálech využívá, stejně jako loni, téměř 95 % uchazečů o práci. O čtyři procentní body si letos polepšily personální agentury a naopak o 10 procentních bodů si meziročně pohoršily inzerce v tisku či informace z úřadů práce. "K největší změně za uplynulý rok došlo na sociálních sítích, které k hledání práce využívá o 20 procentních bodů více kandidátů než v loňském roce," uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. LinkedIn si meziročně polepšil o 15 procentních bodů a Facebook o osm. Snapchat měl každý 30. uchazeč.