Psal se 19. říjen 2008, vrcholila světová finanční krize. Šéfové "velké trojky" amerického automobilového průmyslu (General Motors, Ford a Chrysler) požadovali po americké vládě dotaci 25 miliard dolarů, která měla celé odvětví zachránit od hrozícího krachu. Na schůzku s politiky do Washingtonu ovšem Rick Wagoner z GM, Alan Mulally z Fordu a Robert Nardelli reprezentující Chrysler přiletěli soukromými firemními tryskáči. Média měla o čem psát a institut soukromého létání − private jet − dostal na frak. Firmy i jednotlivci se hromadně zbavovali svých létajících hradů na míru.

O osm let později, když se globální ekonomika vymanila z recese, je situace jiná. Přesto ti, kteří si kupují soukromá letadla za částky v přepočtu i za několik miliard korun, dnes mnohem více zvažují, jak takový nákup ospravedlnit. A často se snaží letadla − vedle vlastní prestiže a pohodlí − využít tak, aby si na sebe sama vydělala. Platí to i pro Česko.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se