Maďarská nízkonákladová letecká společnost Wizz Air zvýšila za prvních šest měsíců svého fiskálního roku zisk o 39,1 procenta na 253,3 milionu eur (6,8 miliardy korun). Hospodaření podpořily jak vyšší tržby, tak obsazenost letadel, uvedla ve středu firma. Tržby za šest měsíců do konce září se zvýšily o 10,1 procenta na 921,2 milionu eur (24,9 miliardy korun).

Aerolinky odhadují, že pokles libry po červnovém referendu snížil tržby při převodu na euro o 6,6 milionu eur, dopad na poptávku po cestách do Británie však referendum nemělo. Tržby z prodeje letenek se zvýšily o více než čtyři procenta.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Počet cestujících vzrostl o 17,4 procenta na 12,5 milionu, zatímco obsazenost letadel stoupla o 0,4 procentního bodu na 91,1 procenta.

Náklady na pohonné hmoty se snížily o 29,8 procenta. Celkové náklady se ale o 7,4 procenta zvýšily a dosáhly 670 milionů eur. Důvodem byly vyšší náklady na zaměstnance, pronájem letadel a marketing, ale i vyšší letištní poplatky.

Aerolinky v pololetí představily 70 nových tras do 28 zemí. Společnost zároveň rozšířila flotilu o šest airbusů A321. Celkem tak má 73 letadel, z toho je 63 letadel A320 a deset A321.

Za celý fiskální rok plánuje Wizz Air zvýšit kapacitu přepravy o 18 až 20 procent. Doposud firma počítala se zvýšením kapacity jen o 16 až 17 procent.

Wizz Air si vede lépe než někteří konkurenti. Několik evropských leteckých společností, včetně většího Ryanairu, vydalo v posledních měsících varování před dalším vývojem zisku kvůli očekávané slabší poptávce souvisejícím s takzvaným brexitem, řadou útoků v Evropě a nižším zájmem o služební cesty.

Generální ředitel Wizz Air József Váradi uvedl, že aerolinky těží ze zaměření na východní Evropu. "Vidíme velmi odlišnou dynamiku trhu ve východní Evropě a v Evropě západní. Trh v západní Evropě je více nasycený," řekl Váradi agentuře Reuters.