1. Mějte dostatečnou finanční rezervu a držte se při zemi

Smíchej dobrý nápad s kulinářským umem, přidej trochu úsměvu a vše naservíruj na stříbrném podnose. Kdyby byl recept na rozjezd úspěšné restaurace, bistra či kavárny tak jednoduchý, nekončila by velká část nových provozoven do pár let krachem. Zkušenost bohužel ukazuje, že univerzální návod na to, jak se prosadit v gastrobyznysu, neexistuje. Přesto se dá najít pár společných znaků, které spojují podniky, jimž se to povedlo.

V první řadě je to nadšení pro věc, které musí být silnější než finanční motivace. "Pokud vám jde hlavně o to, abyste vydělávali peníze, tak si radši vyberte jednodušší byznys," radí známý pražský restauratér norského původu Nils Jebens, který provozuje vyhlášené restaurace Kampa Park a Hergetova Cihelna.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se