Opravárenský podnik Job Air Technic, ovládaný od letošního roku holdingem Czechoslovak Group, bude v Mošnově v příštím roce stavět nový údržbový hangár s dílenským zázemím. Zároveň bude postupně zvyšovat počty zaměstnanců ze současných dvou set až na dvojnásobek. V budoucnu mu to umožní rozšířit kapacitu, takže bude možné opravovat najednou až osm letadel. 

Výstavbu nové haly bude Job Air financovat z vlastních zdrojů a bankovních úvěrů, holding Czechoslovak Group zbrojaře Jaroslava Strnada finančně vypomůže pouze v případě nutnosti. Hala, která by měla mít oproti původní poloviční velikost, přijde na čtvrt miliardy korun. Pozemky na její výstavbu v areálu letiště v Mošnově na Novojičínsku firma získala od Moravskoslezského kraje.

Ještě na začátku letošního roku přitom firmě hrozil konkurz. Managementu se nakonec podařilo insolvenční řízení dokončit reorganizací, během níž do opravárenské firmy vstoupil holding Czechoslovak Group. Insolvenční řízení skončilo po více než dvou a půl letech letos v srpnu.

"Akvizici Job Air Technic jsme vnímali jako příležitost, která skvěle zapadá do naší strategie získávat tradiční české a slovenské podniky s potenciálem a následně je postavit na nohy. Podobně jako jsme nastartovali kopřivnickou Tatru a nyní se snažíme oživit Avii, jsme i Job Air Technic chtěli navrátit k prosperitě. To, že jsme se zde dnes sešli nad plány nového údržbového hangáru, je nejlepším důkazem, že se nám to ve velmi krátké době podařilo," uvedl Petr Rusek, člen představenstva Czechoslovak Group a také předseda představenstva společnosti Tatra Truck, do níž holding vstoupil obdobným způsobem a s obdobnými cíli. Doplnil, že holding nebude odčerpávat z Job Air žádné finance, zisky budou sloužit k dalšímu rozvoji firmy.

Přestože i během insolvenčního řízení byla firma stále v mírném zisku, až jeho ukončení umožnilo rychlé nastartování ekonomiky. V roce 2015 byly tržby 218 milionů korun a EBITDA 16 milionů korun, letos budou tržby 450 milionů korun EBITDA v rozmezí 95 až 100 milionů korun. V příštím roce jsou plánované tržby 500 milionů korun a EBITDA 120 milionů korun.

Firma má aktuálně plnou zakázkovou náplň minimálně do května příštího roku, v současnosti se v hangáru opravují čtyři letadla ze Španělska, Irska a Skandinávie. Omezuje ji pouze nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Usiluje proto o získání certifikátu, který jí umožní školit si vlastní personál. "Zítra očekáváme audit Úřadu civilního letectví, který by nám měl následně udělit oprávnění k základnímu výcviku leteckých mechaniků. V nejbližší době tedy začneme rekvalifikovat například strojní nebo automobilové mechaniky. Věříme, že o perspektivní profese v leteckém průmyslu bude zájem," doplnil generální ředitel Job Air Technik Daniel Barč. Firma chce každý rok přijmout zhruba padesát nových zaměstnanců až do cílového stavu 400 lidí.

%insert_attachment[59500990] priloha.html%

Druhou halu začne Job Air Technic stavět v květnu příštího roku. Nový hangár bude propojen se stávajícím a pojme do údržby dva letouny současně. Zároveň poskytne firmě nezbytné zázemí, konkrétně sklady, dílny a také zázemí pro zaměstnance. Rozměry hangáru budou 94 × 58 metrů, v nejvyšším bodě bude vysoký 23,5 metru. Do nové haly se přesunou opravy menších letadel typu Airbus A 321 či Boeing 737. Tím se uvolní prostory v původním hangáru pro opravy větších letadel.

"S výstavbou nové haly a navýšením naší opravárenské kapacity souvisí také snaha o získání oprávnění k údržbě Airbusu A 330, které vhodně rozšíří portfolio služeb naší firmy. Předpokládám, že toto oprávnění získáme ve druhém kvartále příštího roku," informoval ředitel Barč. Možnost opravovat větší letouny s delším doletem výrazně rozšíří spektrum zákazníků, kteří dnes své stroje opravují převážně v Číně.