Americká punkrocková skupina Green Day v pondělí se svým novým albem debutovala na první příčce prodejního žebříčku Billboard 200. Na prvním místě tak nahradila americkou zpěvačku Solange Knowlesovou.

Titul od Green Day si komerčně vzato vedl lépe než nové nahrávky pěvkyně Norah Jonesové či coloradské chlapecké skupiny OneRepublic.

Nové album Green Day, v pořadí již jejich dvanácté studiové, se jmenuje Revolution Radio. Prodalo se ho 90 100 kusů, v digitálních formátech si lidé zakoupili 14 tisíc individuálních písní z této desky. Uživatelé ji dohromady streamovali 47milionkrát.

Když se tyto údaje přepočtou podle parametrů, jež určuje společnost Nielsen SoundScan, prodali Green Day 95 tisíc jednotek nového alba.

Na druhé příčce je zpěvačka Norah Jonesová s deskou Day Breaks, která dle stejných měřítek – tedy včetně jednotlivě zakoupených tracků a streamů – prodala 47 tisíc jednotek.

Na třetím místě je popová skupina OneRepublic s novou nahrávkou Oh My My, které se prodalo 46 tisíc jednotek.

Minulý týden žebříček vedla Solange Knowlesová s albem A Seat at the Table. To nyní spadlo na šestou pozici.

Žebříček Billboard 200 používá pojem prodaných jednotek, aby zahrnul i jednolivě prodané písně a data ze streamovacích služeb. Každých deset prodaných skladeb se počítá jako jedna prodaná jednotka, stejně jako se jedné jednotce rovná každých 1500 streamů.

Do prodejního žebříčku Billboard tento týden dále na osmém místě vstoupila novinka americké rockové skupiny Alter Bridge nazvaná The Last Hero, deváté je duo Phantogram s nahrávkou Three.