Odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen v září meziročně vzrostl o 7,1 procenta na 947 600 vozů, uvedla v pátek firma. Je to nejprudší tempo růstu od vypuknutí skandálu kolem měření emisí. Za první tři čtvrtletí roku pak dodal koncern zákazníkům 7,6 milionu aut, což je o 2,4 procenta více než ve stejném období loni.

Šéf prodeje Volkswagenu Fred Kappler poukázal na výrazný růst prodeje v Číně i na příznivý vývoj poptávky v Evropě. "Rostoucí odbyt nám dává naději, že dokážeme zvládnout náročné úkoly, které máme před sebou. Naší nejvyšší prioritou zůstává posilování důvěry zákazníků v naše produkty," dodal.

V Evropě se odbyt skupiny Volkswagen v září zvýšil o více než šest procent, a v Číně dokonce zhruba o 20 procent. Ve střední a východní Evropě dosáhl růst téměř osmi procent, neboť příznivý vývoj poptávky v Polsku a v České republice kompenzoval pokles prodeje na ruském trhu.

Koncern se ale dál potýká s poklesem poptávky ve Spojených státech. Jeho zářijový odbyt v USA klesl o více než tři procenta a v prvních třech čtvrtletích propad přesáhl šest procent.

Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto již ve středu oznámila, že v září zvýšila prodej meziročně o 14,4 procenta na 107 100 vozů. Jde o prodejně nejúspěšnější měsíc za celou více než stodvacetiletou existenci Škodovky.

Volkswagen v pátek zveřejnil i dílčí údaje o prodeji dalších koncernových značek. Odbyt hlavní značky VW v září vzrostl téměř o sedm procent, odbyt luxusní značky Audi se zvýšil o téměř dvě procenta a odbyt značky Porsche vzrostl o více než sedm procent.