Co je vlastně stínové IT?

Existuje více definic, základním znakem stínového IT, o němž se hovořilo v průzkumu květnového vydání ICT revue, však je vždy využívání IT služeb, aplikací a řešení, které jsou volně přístupné a využívají je byznysoví uživatelé, tj. obchod, marketing, do jisté míry i finanční oddělení, přičemž jsou tyto aplikace využívány bez kontroly interního IT oddělení. To také znamená, že tyto volně dostupné aplikace s sebou přinášejí rizika. Tito uživatelé si je instalují, případně využívají jako webovou službu zpravidla kvůli omezeným rozpočtům nebo určité rigidnosti IT oddělení, které není schopno tak rychle reagovat na potřeby zaměstnanců. Z těchto důvodů si hledají cestu už jen proto, že dnes je o IT velké povědomí, dané digitální dobou, a je násobně vyšší než před pár lety. Dnes existují mobilní aplikace, cloudové služby, sociální sítě a podobné zdroje, které jsou spojeny s IT. Lidé jsou zvyklí ze soukromého života, že na cokoliv potřebují, ať jde o jízdní řády, nákup jízdenek, letenek, zprávy o počasí, virtuální peněženky, si mohou stáhnout aplikaci. A to samé chtějí od svého interního IT. V okamžiku, kdy narazí na bariéry, které vyplývají z interních procesů, rozpočtů nebo nastavení firemního IT vůbec, hledají si vlastní cestu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se