Dnešní banky připomínají plantáž. Jsou dobře organizované. Pěstují jednotné produkty, které mají pro klienty stabilní přínos − jsou kvalitní, bezpečné a důvěryhodné. Ničím ale nevystupují z řady, a tudíž je těžké odlišit, která banka je vypěstovala. Nedávají klientům pocit nadstandardu, a pokud ano, je to spíše zásluhou vhodně zvoleného balení − marketingové komunikace. Plantáž ale ze své povahy nemůže do vlastního světa vpustit nové druhy, které jsou považovány za plevel a mohly by způsobit škody.

Kolem plantáže je prales, kde neřízeně kypí život a vznikají nové byznysmodely. Nespojitelné ze světa financí a technologií se zde rychle spojuje, a rostou tak klienty oblíbené produkty a služby − plody, které často lépe vystihují dnešní chutě. Technická inovace je jako tropický déšť, který růst pralesa v posledních letech urychluje. Umožňuje spojovat dříve neslučitelné do druhů, které ještě více ulehčují život. Škůdci, vznik a zánik jsou přirozenou součástí pralesa, který je tak daleko silnější než plantáž.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se