Dnešní banky připomínají plantáž. Jsou dobře organizované. Pěstují jednotné produkty, které mají pro klienty stabilní přínos − jsou kvalitní, bezpečné a důvěryhodné. Ničím ale nevystupují z řady, a tudíž je těžké odlišit, která banka je vypěstovala. Nedávají klientům pocit nadstandardu, a pokud ano, je to spíše zásluhou vhodně zvoleného balení − marketingové komunikace. Plantáž ale ze své povahy nemůže do vlastního světa vpustit nové druhy, které jsou považovány za plevel a mohly by způsobit škody.
Kolem plantáže je prales, kde neřízeně kypí život a vznikají nové byznysmodely. Nespojitelné ze světa financí a technologií se zde rychle spojuje, a rostou tak klienty oblíbené produkty a služby − plody, které často lépe vystihují dnešní chutě. Technická inovace je jako tropický déšť, který růst pralesa v posledních letech urychluje. Umožňuje spojovat dříve neslučitelné do druhů, které ještě více ulehčují život. Škůdci, vznik a zánik jsou přirozenou součástí pralesa, který je tak daleko silnější než plantáž.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.