Obloha je skoro bez mraků. V ranním chladu se na chodníku zastavují lidé, vytahují telefony a fotí si přízrak, který má stejnou barvu jako říjnové nebe s vycházejícím sluncem − dravě oranžovou. Je první říjnové pondělí a před Florentinem, jedním z nejlukrativnějších administrativních komplexů v Praze, stojí český sporťák R200.

Motor mu pobublává a uvnitř sedí designér vozu Petr Novague. Čeká, až bude moct zajet na piazzu uprostřed kancelářského areálu, kde sídlí finanční skupina Penta, právní kancelář Havel & Holásek nebo poradci z EY.

"Je zajímavé sledovat, jak na to lidé reagují. Když už jsme získali homologaci a můžeme na silnici, strávil jsem s tím na cestách několik dní a pozoroval, co na to lidé," usmívá se pětatřicetiletý Novague o několik dní později v nedaleké kavárně. Vůz, který stojí na podvozku modelu Audi R8, je mezitím pořád v obležení, každou chvíli si u něj někdo dělá selfie nebo nahlíží dovnitř. A stejné to je prý na dálnicích a benzinkách.

Žádný div, auto zaujme hodně netradičním tvarem. Zezadu nezapře, že vychází z R8, předek už tak čitelný není − inspirace klasickým "erkem" je spíš volnější, hodně výrazné jsou především kulaté světlomety převzaté z vozů Bentley.

"Lidé si často myslí, že navazujeme na Škodu 110 R, která byla rozšířená. Ale to není přesné, mě v dětství nadchla Škoda 200 RS, to byl závodní speciál," popisuje svou inspiraci Novague.

Být jako Italové

Oranžový model, který je od minulého týdne vystavený kousek od Masarykova nádraží, bude mít brzy sourozence − v továrně v Ostrožské Nové Vsi už vzniká žluté dvojče, které bude během podzimu k vidění pro změnu na Pražském hradě. "Jsme schopní naše erko udělat zákazníkovi za tři měsíce, musíte si jen přinést starší Audi R8, které využijeme," vysvětluje podnikatel.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se