Pětadvacet procent lidí z ostatních regionů České republiky si jako první představí uhlí, doly a horníky, jakmile uslyší o Ostravsku. Stejnou asociaci vyvolají tyto pojmy jen u 16 procent místních obyvatel. Prostě lidé z Ostravska vědí, že jejich domov už dlouho není černý. Vyplývá to z výzkumu, který dělala letos v červenci agentura Datamar.
Projděte si i další články z přílohy Zelený byznys (Rozvoj inovací ve firmách Moravskoslezského kraje)
Superpočítač urychlil výzkum - ČTĚTE ZDE
Energeticky soběstačné město: Vítkovická Modrá planeta se poprvé představuje v Brně - ČTĚTE ZDE
Naše budoucnost je ve vodíku - ČTĚTE ZDE
Vynálezy z Ostravska zlepšují léčbu i zpříjemňují dopravu - ČTĚTE ZDE
Tradiční odvětví jako těžký průmysl a hutnictví dále zůstávají specifickým rysem regionu a základem ekonomiky, ale v současnosti už není možné Moravskoslezský kraj vnímat jako ocelové srdce republiky, byť se to píše ve starých učebnicích vlastivědy. "Kraj v uplynulých letech prošel zásadní restrukturalizací, která podstatně zlepšila jeho pozici mezi ostatními regiony v celé řadě odvětví, mezi něž lze zařadit zejména zpracovatelský průmysl či informační a komunikační služby," říká Patrik Rožumberský, analytik UniCredit Bank. Jen mezi roky 2010 a 2014 se v kraji zvýšil podíl zpracovatelského průmyslu o více než sedm procentních bodů, což byl největší přírůstek ze všech krajů v republice.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi