Společnost Safetica poskytuje služby zabraňující zneužití a krádežím dat zákazníků ve více než 50 zemích světa. Má přes 300 firemních klientů, mezi zákazníky patří firmy jako BMW Invelt, Coca-Cola Sabco, Telekom Malaysia anebo Scanu Travel. Firma naposledy na začátku letošního roku získala od investorů na rozvoj 1,5 milionu dolarů, tedy asi 37 milionů korun.

Po tom, co v červnu 2016 Safetica vstoupila do ESET Technologické aliance, přichází další velký krok – vstup na trh USA a Kanady. Stejně jako v Evropě, i v Severní Americe se společnost bude soustředit na poskytování plnohodnotného Data Loss Prevention řešení především malým a středním podnikům.

„Koncepce využívání nových technologií je v Severní Americe na daleko vyšší úrovni a poskytuje uživatelům mnohem více možností. Česká republika, potažmo většina Evropy, je v tomto ohledu spíše konzervativnější. Dalším důležitým faktorem je vyšší vymahatelnost práva ohledně úniku citlivých dat, která oproti Evropské unii je v USA podstatně sofistikovanější,“ uvedl výkonný ředitel Petr Žikeš.

Přípravy si vyžádaly 6 měsíců intenzivní česko-americké spolupráce. A co přesně je od založení Safetica North America očekáváno? „Těšíme se na růst zákaznické sítě o několik stovek firem ročně, a taky získání zpětné vazby na naše DLP řešení,“ říká ředitel společnosti.

My v Safetica zajišťujeme, že střední i malé společnosti po celém světě mají dostupné vše potřebné k ochraně dat před únikem,“ doplňuje Luke Walling, generální manažer nově vzniklé Safetica North America, který disponuje dlouholetými zkušenostmi z firem jak AVG a Avast.

Podle údajů firmy si 87 procent pracovníků odnáší ze zaměstnání data společnosti. Průměrná částka, kterou stojí firmy jeden únik dat, je sedm milionů dolarů.

Největším akcionářem Safetiky je Ondřej Tomek, spoluzakladatel portálu Centrum.cz, který se zaměřuje na investice do rychle rostoucích, zejména technologických, společností v ČR a v Polsku.