Pavel Sedláček, ředitel divize provozu, člen představenstva, Equa bank

Možnostem praktického využití big dat se v poslední době aktivně věnujeme, často ve spolupráci s třetími stranami. Největší potenciál spatřujeme v oblastech marketingu a zejména pak v oblasti řízení rizik. Díky použití bigdatových přístupů se nám například daří optimalizovat standardní dotazování do databází, tj. výrazně zkrátit časy odpovědí na některé typy náročnějších dotazů. Dále prakticky ověřujeme možnosti využití big dat na identifikaci a tvorbu vazeb mezi našimi zákazníky, ze kterých bychom odvodili nové proměnné, jež bychom využili ve statistických modelech, např. při rozhodování o některých typech úvěrových případů.

Lukáš Kovárník, manažer rozvoje ICT řešení, T-Mobile ČR

Zpracování a analýza velkých dat ze sítí operátorů nejsou žádnou novinkou a T-Mobile se této problematice věnuje téměř pět let. Data zpracováváme pro interní využití, k podpoře marketingových kampaní a zlepšení zákaznické zkušenosti, k rozpoznávání technických anomálií v síti, k předcházení fraudovým situacím, ale také externě pro konkrétní komerční zákazníky. Z oblastí, na které se zaměřujeme, je možné zmínit mobilní reklamu, analýzu dat v oblasti cestovního ruchu, finančních služeb či využití analýz big dat ve veřejné správě.

Andre Wehner, vedoucí informačních systémů a organizace, Škoda Auto

Velká data samozřejmě využíváme a v jejich analýze a dalších nových technologiích vidíme velký potenciál. Již dnes máme k dispozici velké množství dat ze všech oblastí podniku, které můžeme s odpovídajícími technologiemi a algoritmy zpracovat, a předpovědět tak různé modelové situace. Velká data pro nás představují neocenitelný zdroj informací, které neustále využíváme, abychom se lépe připravili na proces rozhodování v důležitých celopodnikových otázkách, a trvale tak zlepšovali naše produkty a služby zákazníkům.