S rozvojem big data technologií se rozšiřují možnosti jejich využití v praxi a rozvíjí se i jejich nasazení v reálném byznysu.

Vladan Hejnic VIV

Příkladem může být predikce nákupních preferencí zákazníků, kteří zavítají do internetového obchodu. Podle jejich chování, pohybu na internetu, vyhledávání či přímo uskutečněných nákupů je možné v reálném čase odhadovat, jaký bude jejich příští nákup.

Taková platforma pro prostředí českého internetu zvládne zpracovat přes 30 000 událostí za sekundu a aktualizuje prediktivní model každého zákazníka dle jeho aktivity několikrát za hodinu. Následně v reálném čase doporučuje konkrétní produkt a udává i pravděpodobnost, s jakou si ho člověk koupí.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se