Víte, kdo vydal nejlepší zprávu o stavu žurnalistiky? Žádný mediální expert, skutečnost je depresivnější. Sepsal ji úřad práce. Statistické oddělení amerického ministerstva práce se letos v létě ponořilo do údajů od roku 1990 a spočítalo, že se počet pracovních míst v mediálním průmyslu do letošního jara ztenčil o šedesát procent.

Mohou za to samozřejmě počítače a internet, jejichž význam prudce narostl. V lednu 1990 živilo zpracování dat na internetu, který ještě ani nenabízel webové stránky, necelých třicet tisíc převážně technických profesí. Na jaře 1999 zažil web první prudký nárůst pracovních míst, což vydrželo zhruba dva roky. Pak internetová bublina praskla, řada webových magazínů zkrachovala, nadějné firmy propustily desítky tisíc lidí a dalších deset let se s nabíráním zaměstnanců držely při zdi. Počínaje srpnem 2009 ale křivka nabrala strmý růst a letos už jen internetové publikování živí skoro dvě stě tisíc Američanů.