Zisk největšího světového výrobce potravin a nápojů Nestlé v prvním pololetí klesl a růst jeho tržeb se zpomalil. Švýcarská společnost ve čtvrteční zprávě sdělila, že ve druhém pololetí chce splnit celoroční plán růstu tržeb s pomocí nových produktů a vyšších cen. Čistý zisk výrobce kávy Nescafé, výrobků Maggi nebo čokoládových tyčinek KitKat v meziročním srovnání klesl o deset procent na 4,10 miliardy švýcarských franků (102 miliard korun).

Celý úbytek zhruba 400 milionů franků byl důsledkem zaúčtování odložených daní.

Celkové tržby se zvýšily o téměř jedno procento na 43,2 miliardy franků (1,1 bilionu korun). Jejich takzvaný organický růst, který nezahrnuje vliv akvizic, prodeje majetku a kurzových změn, zvolnil na 3,1 procenta.

Nestlé má dlouhodobý cíl dosahovat ročního růstu tržeb tempem 5-6 procent, už tři roky jej ale neplní. Firma předpověděla, že letos se růst organických tržeb udrží kolem loňské úrovně 4,2 procenta.

Finanční ředitel François-Xavier Roger řekl, že pokles cen v odvětví se zastavil. Dodal, že třetinu tržeb firmy tvoří zboží, které je na trhu nanejvýš dva roky. Nové produkty se často prodávají za vyšší ceny, čímž výrobcům zvyšují tržby a ziskové marže, uvedla agentura Reuters.