Ve světě informačních technologií končí firma, která v 90. letech stála u masového rozšíření internetu, vyhledávání na něm a e-mailových schránek zdarma. Hlavní aktivity společnosti Yahoo koupil za téměř pět miliard dolarů americký telekomunikační operátor Verizon Communications, který firmu začlení pod svoji internetovou divizi AOL. Ta patří také
k novým akvizicím operátora. Loni za ni zaplatil 4,4 miliardy dolarů.

I přes úspěšný prodej nemají v Yahoo důvod k velkým oslavám. Na přelomu let 1999 a 2000, kdy byla firma na vrcholu, přesahovala její hodnota 100 miliard dolarů. Rok nato ale splaskla internetová bublina. Ukázalo se, že návratnost mohutných investic do on-line byznysu bude nižší, než se čekalo. Yahoo pak už nikdy nedokázalo chytit druhý dech. Navzdory tomu za něj byl Microsoft v roce 2008 ochoten zaplatit téměř 44 miliard dolarů. Yahoo se tehdy pokusu o převzetí konkurencí ubránilo. Teď stačilo Verizonu nabídnout přibližně desetkrát méně.

Jak Yahoo prohrálo s Googlem
Infografika