Když v květnu 1937 při přistávacím manévru v americkém Lakehurstu ve státě New Jersey shořela německá vzducholoď Hindenburg a zahynulo 36 lidí, zdálo se, že osud těchto vzdušných korábů je zpečetěn. Ale nestalo se tak. Do jejich vývoje a stavby s použitím progresivních technologií se nyní pouštějí mnohé západní firmy. A věří v jejich komerční úspěch.

Britská společnost Hybrid Air Vehicles (HAV) nedávno představila vzducholoď Airlander 10. Délkou 92 metrů předčí skoro o 20 metrů obří letoun A380 a unese 10 tun nákladu. U její hybridní lodě tvoří 60 procent vztlaku heliem naplněné balony a 40 procent trup díky svému tvaru.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se