Není mnoho podobných odvětví, která by se za posledních deset let změnila podobně jako civilní letecká doprava. Zejména díky nízkonákladovým dopravcům, kteří se v uplynulé dekádě vyrojili jako houby po dešti snad ve všech částech světa, je cestování letadlem nyní dostupné opravdu téměř komukoliv. A to nejen na palubě letadel nízkorozpočtových aerolinek, ale i těch klasických.

Právě tradiční velké síťové aerolinky měly život asi nejtěžší. Nejenže se často musely na krátkých letech přizpůsobit modelu svých nízkorozpočtových konkurentů, ale musely se současně potýkat i se zvýšenou konkurencí na dálkových letech. Právě na nich je totiž jednodušší generovat zisk a často z nich tak i dotovat neprofitabilní krátké lety. Aby tyto aerolinky u zákazníků uspěly a do dnešních dnů přežily, musely zcela přehodnotit své tradiční postupy a principy.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se