Firma, kterou vede, loni prodala v Česku více než 47 tisíc nových vozů značek Volkswagen, Audi a Seat, což bylo o 35 procent více než v roce 2014. Přesto se Vratislav Strašil, jeden ze dvou šéfů společnosti Porsche Česká republika, připravuje na dobu, kdy si lidé budou auta pořizovat úplně jinak než nyní. "Firemní i soukromí zákazníci dávají čím dál více přednost nájmům a průběžnému financování auta před hotovostní koupí. Za několik let se nebudeme bavit o prodeji aut, ale spíše o poskytování mobility. A koncern Volkswagen chce být největším poskytovatelem mobility v roce 2025," říká Strašil.

HN: Jak se ještě mění nákupní zvyky českých firem a zákazníků, kteří si pořizují nová auta?

Velkou roli hraje konektivita. Naši zákazníci chtějí být i v autě připojeni a využívat funkcí svého telefonu. Také roste obliba kategorie SUV, tedy poloterénních aut. Za posledních deset let se podíl SUV na českém trhu navýšil desetkrát. Jdeme tomu vstříc, letos uvedeme na trh tři nová SUV.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se