Od pondělí 20. června se mohou firmy i další organizace hlásit do každoročního žebříčku českých nadací a fondů, firemních i nefiremních, který sestavuje Fórum dárců. Jeho smyslem je ukázat, do jakých oblastí a jak nadace a fondy investují a přispět tak k rozvoji transparentnosti dárcovství z fondů.

V loňském roce Fórum dárců ve spolupráci s vydavatelstvím Economia vypracovalo unikátní analýzu firemních nadací a fondů, která přinesla chybějící informace o tom, jak jejich prostřednictvím firmy darují. Založení firemní nadace a fondu totiž znamená jasný a dlouhodobý závazek firmy, darovat přehledně a s férovými pravidly.

Podle průzkumu společnosti InsightLab z června 2016 si většina Čechů myslí, že je správné, aby neziskové organizace podporovali nejen lidé, ale i firmy. Tento názor vyjádřilo 85 % dotázaných. Mělo by se jednat zejména o peněžní dary (řeklo 69 % dotázaných) než poskytování znalostí nebo služeb (jen 31 %). 

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se