Obchodní hodnota značky je spojená s jejím významem pro zákazníka. Když spotřebitel ví, že vám může věřit a nejlépe splňujete jeho očekávání, vrátí se k vám zase. Jedno ze základních pravidel reklamního byznysu se potvrdilo i letos, když největší růst v žebříku BrandZ Top 100 zaznamenaly značky, s nimiž se spotřebitelé identifikují nejvíce a které své zákazníky průběžně překvapují zajímavými novinkami.

Překvapení ale musí být příjemné, jinak následuje prudký sešup. Nejvýraznějším příkladem je Volkswagen. Před aférou s falšováním emisních hodnot jeho aut byl s více než devíti miliardami dolarů celkově osmou nejhodnotnější značkou mezi auty. Mohl se dokonce chlubit desetiprocentním meziročním nárůstem. Zato letos není ani v top desítce, kde ho vystřídaly mnohem méně prodávané Tesla a Porsche. Znamená to, že cena značky německé automobilky zasažené skandálem Dieselgate spadla pod necelé čtyři a půl miliardy dolarů, na které je oceněna Tesla.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se