Carlos Ghosn prožívá jedno z nejhorečnějších období svého života. A to toho tento hyperaktivní workoholik i normálně zvládne hodně. V pozici generálního ředitele Renaultu a Nissanu ročně nalétá přes 200 tisíc kilometrů, je jediným manažerem, který přímo řídí dva podniky z žebříčku největších firem světa Fortune 500 Global Companies a svými rozhodnutími ovlivňuje život 450 tisíc zaměstnanců francouzsko-japonské aliance, do níž patří také rumunská Dacia, ruský AvtoVAZ a Lada či luxusní Infinity. Od ledna jako by jej ale stíhaly špatné zprávy.

Nejprve francouzští detektivové z hospodářské kriminálky vtrhli do kanceláří Renaultu a zabavili mimo jiné několik počítačů. Policisté rozplétají na základě podnětu z ministerstva životního prostředí vedeného někdejší uchazečkou o prezidentský úřad Ségoléne Royalovou, jestli náhodou automobilka nepodvádí při měřeních emisí. Jde o reakci na skandál, který rozpoutalo loňské odhalení Volkswagenu, že 11 milionů jeho aut se chovalo jinak při testech a jinak na silnicích.