Systémy pro řízení vztahů se zákazníky ušly za třicet let své existence dlouhou cestu. Od prvních kontaktních databází se postupem času vyvinuly až do současných cloudových, mobilních a sociálních forem. Průběžně rozšiřovaly svou funkcionalitu a reagovaly na okolní technologické i společenské trendy.

Vývoj systémů CRM od počátků provází silný zájem zákazníků, kteří, ať už si od nich slibují cokoliv, ve výsledku věří v růst prodejních výsledků. Jejich očekáváním odpovídá i vývoj poptávky po řešeních pro řízení vztahů se zákazníky, jež dnes tvoří samostatnou kategorii nejrůznějších prodejních, marketingových a podpůrných nástrojů. V příštím roce by hodnota obratu světového trhu CRM měla přesáhnout hranici 36 miliard dolarů. Segment by se díky tomu, ačkoliv analytické zdroje nejsou v tomto směru jednotné, mohl stát největším zástupcem na trhu podnikového softwaru.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se