IT řešení navržené společností Altron zahrnuje potřebnou technologickou infrastrukturu, softwarové řešení centrálního informačního systému (CIS) a jednotlivých aplikačních modulů a následnou servisní podporu. Centrální část uchovává data o jednotlivých parkovacích oprávněních a jednorázovém užití zón. Dalším modulem systému je webová aplikace virtuálních platebních hodin umožňující uhradit parkovné prostřednictvím mobilního telefonu a platební karty. Součástí systému je také modul řešící dopravní přestupky s napojením na příslušné agendy. Společnost Altron dále vytvořila zákaznický portál, který obyvatelům městských částí zpřístupňuje kompletní obsluhu. Celé řešení je zabezpečeno podle současných standardů a komunikace je šifrována.

Do řešení CIS integruje Altron zdroje dat z parkovacích automatů, monitorovacích vozidel společnosti Eltodo, zákaznického portálu a virtuálních parkovacích hodin především na bázi registrační značky (RZ) vozidel.

"Ačkoliv to na první pohled vypadá, že registrační značka je pro parkování zbytečným údajem, opak je pravdou. Evidence parkovacích relací přes RZ umožňuje následně plně automatizovat dodržování pravidel v zónách," uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.

 

Altron