V České republice se vyskytuje okolo deseti typů alternativních škol, které učí podle jiné metodiky a mají jinou organizaci než ty tradiční. Všechny spojuje několik shodných rysů: snaha získat a nadchnout děti pro vzdělávání, budovat přátelský vztah mezi učitelem a žákem, co nejaktivnější zapojení žáků při výuce, úzká spolupráce s rodinou, pěstování odpovědnosti spoluúčastí dětí na rozhodování, propojování předmětů do logických celků, prostředí třídy uzpůsobené dětem, vyučování bez zvonění a respektování vývojových zvláštností, z čehož vyplývá i slovní hodnocení namísto známkování.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se