Skoro pět set stran má obří stížnost na zpravodajství České televize, kterou minulý týden sestavili lidé kolem blogu Kosa zostra. Materiál, v jehož popisných hlavičkách je jako autor vyplněn Petr Pražák, zpochybňuje informování Kavčích hor o konfliktu na Ukrajině a dalších událostech. Svým způsobem je stížnost rekordní, není známo, že by se dohledové orgány veřejnoprávních médií ani vysílací rada musely někdy zabývat podobně obsáhlým podáním. A už při zběžném prolistování je vidět, že se od obvyklých stížností liší svou formální a stylistickou propracovaností, která nejvíc připomíná vysokoškolské diplomové práce, včetně charakteristické grafické úpravy.

Stížnost rekapituluje informování o událostech na Ukrajině a v Rusku od února 2014 a primárně se zaměřila na internetové zpravodajství, kterému vyčítá zveřejňování polopravd, dezinformací nebo opomíjení některých úhlů pohledu. Hlavním cílem je, aby Rada České televize, do jejíchž rukou byl dokument odeslán, vydala dlouhý seznam "nápravných opatření". Mezi doporučení autoři stížnosti zahrnuli třeba odvysílání omluv bývalým příslušníkům Berkutu, bývalému ukrajinskému prezidentovi Janukovyčovi, ruským médiím, Federální službě bezpečnosti, ale i Baracku Obamovi.