Nový počítač s Windows se dá koupit za pět až šest tisíc korun. Podíváte se na něm na internet, pustíte si video, můžete na něm spustit Microsoft Office, ale velkou radost z něj mít nebudete. I stejně drahý telefon bude působit svižnějším dojmem. A to je jádro problému, kterému čelí celý počítačový průmysl.

Prodeje PC nyní spadly na hodnoty z roku 2007 a podle společnosti Gartner zaznamenalo pokles v počtu prodaných kusů i Lenovo, největší výrobce PC na světě. Ke zvýšení zájmu o počítače nepomohl ani nový operační systém Windows 10, ani společná marketingová kampaň Intelu a výrobců počítačů, ani nízké ceny "odlehčených" notebooků. Hlavní důvod nízkých prodejů? Podle analytiků společnosti Gartner neměli uživatelé žádnou motivaci ke koupi.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se